V neděli 18. září vyrazili sportovci z 8. C společně se sportovci z 9. A a 9. B na kurz do Rakouska do Lienzer Dolomiten.

V rámci sportovního kurzu jsme společně absolvovali vysokohorskou turistiku, rafting na řece Dráva, ferraty a jízdu na koloběžkách.

Ubytovaní jsme byli v Lavantu - poblíž města Lienz, kterému se vzhledem k častému slunečnému počasí přezdívá ‘Sonnenstadt’- slunečné město.

Skupinka

V neděli v 8:30 jsme autobusem vyjeli z Náchoda a vyrazili na deseti hodinovou cestu.

Kolem sedmé večer jsme dorazili do vesnice Lavant a ubytovali se v penzionu Lavanterhof. Večer jsme šli na procházku po okolí.

Hned druhý den ráno jsme všichni vyrazili na řeku Drávu. Bylo to hrozně fajn, ale voda byla ledová! Hned po tom, co jsme sjeli kus řeky, jsme se převlékli a šli na zkušební ferratu. Někdo se trochu bál, ale nakonec to všichni zvládli a moc si to užili.

V úterý jsme vyrazili na ferratu Pirknerklamm kolem vody. Jedna půlka se tam dostala na koloběžkách a ta druhá autobusem. Byla to fuška, ale bylo to super! Potom jsme se prohodili a jeli zpátky k penzionu. V podvečer jsme ještě vyrazili na procházku k malému vodopádu. Ve středu jsme se rozdělili na dvě půlky na “nemocnou” a na “zdravou”. “Zdravá” skupina vyrazila na rafty  a “nemocná” skupina na koloběžky do města Lienz, kde zamávala skupině na raftech a porozhlédla se po městě. Odpoledne jsme znova, ale už všichni navštívili Lienz kde jsme si dali rozchod.

Ve čtvrtek jsme vyrazili na celodenní výlet k ferratě Piccola, kterou jsme si prošli. Cestou zpět jsme ještě navštívili chatu Karlsbader Hütte, kde si někteří dali malé občerstvení.

No a v pátek už jsme se jen rozloučili s okolím a jeli domů.