+420 491 427 252    |  Domů   |   Login   |   Pošta   |   Známky

Projekty

2016

Podpora implementace Etické výuky do vzdělávání v základních školách

Projekt navazuje na předchozí projekt z roku 2015/2016. Cílem je posílení sebereflexe podpořených učitelů, posílení výchovného stylu jako významného prvku Etv v práci učitelů a zlepšení sociálního klimatu ve škole.

Projekt realizuje tyto aktivity:

1) DVPP pro zájemce z pedagogického sboru zaměřené na individuální podporu výchovného stylu učitele

2) Realizace projektového dne, pro který budou klíčová témata etické výchovy

3) DVPP pro pedagogický sbor zaměřené na metody práce a plánovací model v hodinách Etv

4)Posílení spolupráce s rodiči našich žáků:a) přednáška na aktuální téma z Etv 

                                                         b) tvořivá dílna, kde pracují rodiče společně s dětmi.

Doba trvání projektu:1.8.2016-31.12.2016

 

Přednáška pro rodiče – pan Voženílek

                V rámci schůzek rodičů dne 15.11. 2016 jsme připravili pro rodiče přednášku, kterou pan Voženílek, ředitel zařízení Kompas, nazval „Rady zkušeného vychovatele“. Název byl myšlen trochu s nadsázkou, samotný obsah byl už opravdu „realita“. Téměř stovka rodičů, která se ve školní jídelně sešla, pozorně naslouchala, dokonce si někteří rodiče dělali poznámky. Bylo znát, že jsme ve škole.

                „Neberte dětem dětství, usnadněte jim život tím, že v předškolním a mladším školním věku za ně některé věci rozhodnete sami. Naučte je rozeznávat a pojmenovávat – toto je dobře, toto je špatně, teprve ve starším věku dojdou k tomu, že svět není černobílý. Pokud to jen trochu jde, nerozvádějte se. Pokud vás vaše děti budou ctít, vy je k tomu povedete, budete se chovat tak, aby si vás mohli vážit, i jim v jejich budoucích rodinách s velkou pravděpodobností toto bude fungovat. „ O takovýchto věcech se mluvilo, tyto základní kameny výchovy byly předmětem programu, který jsme pro rodiče nachystali.

                Děkujeme všem, kteří na přednášku přišli. Setkání s panem Voženílkem bylo součástí projektu „Podpora výchovného stylu učitele“, který jsme realizovali ve škole v roce 2016 a byl finančně podpořen MŠMT.

                                                                                              Vladimír Honzů

Příklad dobré praxe                                                                                                          

Název příkladu dobré praxe

Reálné a zobrazené   vzory

Jméno autora

Mgr. Naďa   Králíčková

 Název a adresa školy/firmy

ZŠ Náchod - Plhov

 Klíčová slova

Etika, vzory,   tolerance, předsudek, nesnášenlivost, prosociální chování

 Stručná anotace

Podpora a posílení   dobrých mezilidských vztahů. Čím nás mohou ostatní lidé obohatit. Být   tolerantní k odlišnostem. Zaměření na odhalování a využívání pozitivních   hodnot.

 Realizace a výsledky

Projekt byl   realizován formou projektového dne. Výsledky práce – formou prezentace,   plakátů, fotodokumentace.

 Použitá literatura a zdroje

Etická výchova –   učebnice, pracovní listy, metodika, google obrázky, wikipedie, film Císařův   pekař a Pekařův císař,

 Přílohy:

Pomůcky:

Balicí papír, výtvarné potřeby, lepidla, nůžky, obrázky osobností, encyklopedie

 Práce s tématem:

  1. 1.Senzibilizace:

Ukázka z filmu „Císařův pekař a Pekařův císař“ - píseň Ten umí to a ten zas tohle…, společné zpívání.

Hodnotová reflexe:

Pohovoříme o kladných a záporných vzorech, o toleranci, intoleranci.

 1.  2.Nácvik ve třídě:

Hra Hádám, kdo jsem…

Každý dostane na čelo samolepku se jménem osobnosti. Děti chodí po třídě a otázkami, které kladou spolužákům, musí zjistit, kým jsou. Otázky se mohou klást takové, na které je odpověď ano, ne. Kdo uhodne, kdo je, jde si sednout.

Žáci společně vyhodnotí kladné a záporné vlastnosti.

 Práce ve skupinách.

Úkol – vybrat osobnost, která nás může obohatit svými vlastnostmi a činy, která může být pro nás vzorem.

Seznámit se se životem osobnosti a zpracovat informace. Zaměřit se na kladné vlastnosti.

Vytvořit plakát – fotografie osobnosti, vlastnosti.

 Hodnotová reflexe:

Bylo zadání pro vás těžké?

Jaký má to, o čem jsme mluvili smysl?

Proč jste vybrali právě tuto osobnost?

Co nejvíce oceňuješ na svém vzoru?

Může být její příběh vzorem pro tebe a tvé spolužáky?

 1. 3.Transfer do života:

Zaměř se na zpětnou vazbu. Uvědom si chybu, kterou jsi udělal, a zkus najít řešení do budoucna. Co udělat, aby se tato chyba neopakovala a nebo se opakovala v menší míře. Zaměř se na toleranci a pomoc lidem s odlišnostmi.

 1. 4.Závěrečné zevšeobecnění

Každý z nás jsme originál. Každý má být sám sebou, ale má rozvíjet všechno to, čím můžeme prospět druhým. Vzory jsou pro nás příkladem. Špatný vzor nenapodobujeme.

 

V keramické dílně – rodiče, učitelé, děti 

Zejména rodičům patřily dva dny na podzim tohoto roku. Pozvali jsme je do keramické dílny, kde proběhlo společné tvoření rodičů, žáků, učitelů. Maminky a tatínkové si společně se svými dětmi vyrobili anděly a adventní svícny. Se svými výrobky byli spokojeni a hlavně měli radost ze společně strávených chvil v předvánočním čase.

Dílna s rodiči je součástí projektu etické výchovy , který jsme jako škola realizovali v roce 2016 pod názvem Podpora výchovného stylu učitele. Projekt finančně podpořilo MŠMT.


 

Mezinárodní cena vévody z Edimburku - program DofE

DOEA_INT_PROUD_TO_DELIVER.JPG

Program DofE je celosvětový program neformálního vzdělávání pro mladé lidi ve věku od 14 do 24 let, který založil v roce 1956 britský princ Philip, manžel královny Alžběty. Mladí lidé si v něm stanovují cíle ve čtyřech základních oblastech, jimiž jsou rozvoj talentu, sportovní aktivita, dobrovolnictví a dobrodružná expedice, a s pomocí dospělého mentora usilují o jejich splnění. Za překonání svých výzev získávají Mezinárodní cenu vévody z Edinburghu z rukou významných osobností. Po celém světě se programu účastní na 8 milionů studentů, v České republice je do DofE nyní zapojeno téměř 1800 mladých lidí. Více informací najdete na webu www.dofe.cz.

Na úrovni naší školy program DofE zaštiťují Monika Hovádková (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)a Jaroslav Štěpán (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.).

 


 

Projekt "Zdravá školní jídelna"

Od podzimu 2015 se naše školní jídelna zapojila do projektu „Zdravá školní jídelna“. Abychom se mohli chlubit tímto názvem, je třeba splnit řadu podmínek. Posouzení toho, zda skladba jídel odpovídá zdravé výživě a zda vaříme pouze ze zdravých surovin, má na starosti komise krajské hygienické stanice. Její zaměstnankyně již u nás vykovali kontrolu, diskutovali jsme s nimi, co ještě by šlo v naší jídelně vylepšit.

Ale to hlavní platí již dnes. Kromě několika drobných doplnění splňuje naše jídelna kritéria zdravého stravování. V plhovské jídelně odebírají oběd desítky cizích strávníků, máme od nich jen pozitivní reference. Teď nás (ale zejména rodiče ) čeká další úkol. Přesvědčit děti, že zdravé jídlo dokáže být zároveň chutné a že se není třeba bát jídel, která pro někoho byla ještě v nedávné minulosti neznámá.

 

 


Školní informační kanál

Ve vestibulu školy je nainstalována obrazovka, na které   formou spotů,upoutávek, psaného textu, hudebních klipů běží program zabývající se riziky v životě dětí, tématy jsou zdravý způsob života, prevence nebezpečí, zábava…

 


 

Evropská dobrovolnická služba

EU_flag-Erasmus_vect_POS_1.jpg

V rámci mezinárodního projektu, který koordinuje SVČ Déčko, pracoval v plhovské škole Tim Holz, student z Německa. V loňském roce to byla dobrovolnice z Německa Anne Hoffmann. Od 16. září jsme na naší škole přivítali nového dobrovolníka. Jmenuje se Niklas Dangelmaier a pochází z města Schwäbisch Gmünd, které leží v německé spolkové zemi Bádensko-Württembersko. Niklas se hned v dalším týdnu zúčastnil cyklistického kurzu společně s 6. a 7. třídami. Poslední týden v září probíhalo seznamování Niklase a žáků v rámci jazykové výuky. Niklas se s pomocí velmi pěkně připravené prezentace dětem představil. Těšíme se na další spolupráci s Niklasem v dalších měsících a věříme, že tato spolupráce bude jako každý rok oboustranně přínosná.

 Více informací na vlastním webu.


 

Pedagogický asistent pro žáky ze sociálně slabých rodin

Ve třídách na 1.stupni působí pdg. asistentka, která individuálně pracuje s dětmi, které z důvodu sociální situace (časté stěhování, nedostatečné rodinné zázemí, pobyt v azylovém domě) zaostávají ve výuce. Její práci koordinuje výchovná poradkyně a třídní učitelé na 1. stupni.

 


 

Adaptační pobyta žáků 6. tříd

Každoročně se nově utváří šestá třída. Po přechodu z 1. stupně přijímáme do školy i řadu žáků z malých náchodských škol. Na to, aby se děti poznaly, aby společně s TU si nastavily pravidla společného fungování ve škole, slouží třídenní adaptační pobyt. Rodičům, kteří řeší , jak zaplatit náklady na pobyt, přispíváme z prostředků, které poskytlo Město Náchod.

 


 

Ovoce do škol

Využíváme nabídky projektu a jednou týdně žáci 1.stupně dostávají ke svačině ovoce nebo zeleninu. Rozdávání ovoce, předávání informací o zdravé výživě, praktické nakládání s ovocem a zeleninou mají na starosti třídní vyučující tříd 1. stupně.

 


 

Školní mléko

Jsme účastníky projektu, v rámci kterého mají žáci možnost zakoupit si dotované mléčné výrobky. Evidenci mají na starosti třídní vyučující, na distribuci se podílí školní jídelna.

 


 

Obědy pro děti

Z prostředků organizace Women for women jsme získali peníze na úhradu obědů ve školní jídelně pro 4 žáky naší školy. Pro dalších 10 dětí o peníze žádáme.

 

 

2016 © Copyright Základní škola Náchod - Plhov | Všechna práva vyhrazena | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. | Tvorba: GLIPS | Mapa stránek