Třída 6. A

Plánované akce na listopad

2. 11. 2018

Alena Macková

• 5. 11. - Projekt "KyberLIFE"
  • 7. 11. - Projektový den
  • 8. 11. - Běh do zámeckých schodů
  • 9. 11. - Návštěva hasičů
  • 13. 11. - Představení "Bílý tesák"
  • 13. 11. - Společná rodičovská schůzka

Bližší informace k jednotlivých akcím najdou rodiče v emailu.

Naše třídní pravidla

31. 10. 2018

Alena Macková

• Máme vždy uchystáno na hodinu.
  • Po zvonění jsem na místě.
  • Nasloucháme si.
  • Jsem kamarád, pomáhám.
  • JSME TÝM.

Projektový den - 100 let výročí republiky

22. 10. 2018

Alena Macková

Projektový den se uskuteční ve středu 7. listopadu. Začátek bude v 8.00 a konec je plánován na 13.30. Poté půjdou děti na oběd a domů. Podrobnější informace k projektovému dni najdou rodiče v emailu.

Cyklistický kurz

22. 10. 2018

Alena Macková

Sportovci z naší třídy vyrazili v neděli 7. října na sportovní cyklistický kurz na chatu Deštná v Orlických horách. Hned na úvod nás čekalo několik náročných stoupání během 33 kilometrové cesty do Deštného. Na chatu jsme přijeli vyčerpaní, ale s dobrým pocitem, že jsme vše zvládli.

V pondělí nám počasí moc nepřálo, přesto jsme si po ranním výběhu sedli na kolo a vydali se poznávat krásy Deštného. Během naší cesty jsme zavítali k ohradě s koňmi, což bylo příjemné zpestření. Také jsme si vyzkoušeli brzdy při sjíždění sjezdovky.

Při úterním výletě nám už sluníčko pěkně pálilo do zad, a tak jsme se vydali vzhůru ke kostelu sv. Matouše, kde jsme se vyblbli na houpačkách s nádherným výhledem do krajiny. Také jsme si vyzkoušeli, jak se sedí na lanovce bez sněhu. Odpoledne jsme si před chatou postavili dráhu zručnosti a někteří se toho chopili opravdu svědomitě a nepřejeli jedinou překážku. Mezi další aktivity patřil hod na zavěšenou lahev, což se ukázalo jako velmi těžký úkol. Dále jsme bodovali v korfbale a basketu.

Na středu jsme se moc těšili, protože paní učitelky a pan učitel nám slíbili návštěvu minigolfu v úplně novém sportovním centru. Před odjezdem na oběd jsme se ještě stavili vyzkoušet „bikovou“ dráhu, kde jsme naplno otestovali naše cyklistické umění. Bylo to moc príma. Středeční odpoledne bylo velkou výzvou. Jeli jsme totiž horskou časovku, jejíž délka byla 4 kilometry a samé stoupání. Všichni jsme se toho trošku báli, jestli vůbec dorazíme do cíle. Ale všem se to povedlo a dokonce jsme získali pár super časů. Jako první z naší třídy dojel Michal F. s časem 26:46, jako druhý kopec pokořil Tobiáš H. s časem 27:26 a krásné třetí místo patří Anně T., která si vybojovala čas 28:03. Odměnou nám byl perfektní sjezd dolů a výborná horká čokoláda na chatě Anička, kde jsme byli na seznamovacím pobytu.

A už tu byl čtvrtek … celodenní výlet. Hned po snídani jsme si sbalili oběd do batůžků a radostně nasedli na kola. Po cestě na Masarykovu chatu jsme vyzkoušeli kdejaký terén. Nechyběly pěkné asfaltové a štěrkové cesty, lesní pěšiny, proplétání křovím i kamenité sjezdy. Vyjet na „Masaryčku“ byla tedy pěkná fuška, ale všichni jsme to dali a cestu si užívali, protože až na pár spadlých řetězů byla pořád sranda. Na samém vrcholu nás čekala odměna v restauraci. Někdo si vybral svíčkovou s pěti, jiní jahody se šlehačkou nebo borůvkovou palačinku. Pěkně jsme doplnili energii a po chvíli jsme vyrazili na další krásnou vyhlídku - nejvyšší bod Orlických hor Velkou Deštnou, který se nachází ve výšce 1115 metrů. To už byla po takovém výstupu naprostá brnkačka. Cestou dolů jsme si mohli užívat krásné a téměř nedotknuté přírody hor.

Každý večer jsme měli společný program, opět jsme si zahráli naši oblíbenou hru Boyard, zatancovali si na diskotéce, dostali jsme různá ocenění za sportovní aktivity a hry, a psali spousty zážitků do našeho „Pobyťáčku“.

A pátek už patřil odjezdu. Po snídani jsme si zabalili a vyrazili směr Náchod. Tentokrát nás v opačném směru nečekalo tolik stoupání, takže jsme si cestou domů vychutnávali dlouhé sjezdy. Ještě jsme pořídili pár hezkých fotek z našich společných chvil a hurá domů. Celkem jsme na našem cyklistickém kurzu najeli krásných 140 km.

Ráda bych poděkovala provozovatelům chata Deštná za vynikající kuchyni a služby. Taktéž děkuji paní učitelce Mgr. Adrianě Kolářové, Mgr. Lucii Machové a Mgr. Davidu Horákovi za spolupráci.

Celou fotogalerii můžete zhlédnout zde.

Ředitelské volno 26. 10.

Alena Macková

Na 26. 10. 2018 vyhlašuje ředitel ZŠ Náchod - Plhov ředitelské volno. Důvodem je  přerušení elektřiny v ulici Příkopy z důvodu plánovaných prací na distribuční síti.

Mimo provoz bude i školní jídelna a školní družina.

Seznamovací pobyt

Alena Macková

Na konci září se naše třída vydala do Deštného v Orlických horách na seznamovací pobyt. Naše cesta začala před školou, kde jsme s radostným očekáváním naskočili do autobusu s cílem užít si pár dní mimo školu. Hned po příjezdu jsme prozkoumali okolí a využili přilehlého hřiště ke sportovním aktivitám. Největším lákadlem byla trampolína, kde někteří z nás zkoušeli akrobatické kousky. Po výborné večeři jsme si zahráli seznamovací hry a s paní učitelkou jsme si založili deníček "Pobyťáček", kam jsme si každý den večer zapsali, co jsme prožili.

Druhý den se na nás hned od rána smálo sluníčko, a tak jsme procházkou vyrazili na autobusovou zastávku pro našeho spolužáka, který přijel později. Poté jsme došli na sjezdovku Špičák, kde jsme hráli další hry. Na chatě nás čekal opět skvělý oběd, tak jsme doplnili energii. Po poledním klidu jsme se pořádně vyřádili na hřišti. Děvčata si připravila taneční vystoupení a chlapci trénovali své dovednosti na hřišti a trampolíně. K večeři jsme měli svíčkovou a dva naši spolužáci vytvořili nový rekord třídy v pojídání knedlíků. Snědli jich jedenáct. Večer jsme hráli bezva hru Boyard. Poté jsme doplnili náš deníček o spoustu dalších príma zážitků.

Poslední den jsme si po snídani zabalili, a když přijel autobus, věděli jsme, že náš společný pobyt už je u konce. Všem se nám tam moc líbilo a těšíme se na další pobyty.

Ráda bych poděkovala za spolupráci paní učitelce Kuhnové a paní asistentce Flouskové. Velké díky také patří provozovatelům chaty Anička, kteří se o nás perfektně po celou dobu pobytu starali.

Hodina OEV

Alena Macková

V září jsme si při hodině OEV vyzkoušeli, jak fungují kouzelná slova PROMIŇ, DĚKUJI a OMLOUVÁM SE. Zkusili jsme si, jak taková slůvka vhodně říci a také jak by to vypadat nemělo.

Hodina vaření

Alena Macková

Hned při první hodině vaření si naši šesťáci upekli štrůdl. Nejen že báječně chutnal, ale provoněl celou školu.

Hodina OEV

19. 9. 2018

Alena Macková

Minulý týden jsme strávili hodinu Osobnostní a etické výchovy venku. Tématem naší hodiny byl "Nejhezčí prázdninový zážitek". A že jsme měli o čem povídat. Někteří z nás se vydali za hranice České republiky, někteří si užívali v prázdninových táborech a jiní zase strávili příjemné chvíle cestováním po památkách naší země. Povídání děti doplnily svými obrázky z prázdnin, které nám zdobí třídu.

Cyklistický kurz

18. 9. 2018

Alena Macková

Cyklistický kurz se uskuteční v termínu od 7. do 12. října. Bližší informace najdou rodiče v emailu.

Seznamovací pobyt

18. 9. 2018

Alena Macková

Seznamovací pobyt se uskuteční v termínu 25. - 27. září. Bližší informace najdou rodiče v emailu.

První školní den

5. 9. 2018

Děti si 4. 9. přinesou

3. 9. 2018

• papír s vyplněnými osobními údaji
  • podepsaný výňatek ze školního řádu
  • přezůvky
  • kladku do dvojice + pro každého ve dvojici klíček + 1 klíček označený číslem skříňky
  • věci na tělocvik (seznam věcí jsme si dnes s dětmi řekli + bavlněný vak na uložení do skříňky)
  • všechny sešity s obaly

Rodičovská schůzka

3. 9. 2018

Alena Macková

Společná rodičovská schůzka se bude konat v úterý 11. září od 17.00 ve třídě 6. A.

Vyučovací hodiny

• 18. 4. - velikonoční prázdniny

29. 8 2018

Alena Macková

Všechny své žáky srdečně zdravím v novém školním roce, který začíná v pondělí 3. 9. Ať se Vám daří a studium Vás baví.

Začátek v 8.00. Naše třída je na 2. stupni v 1. patře (3. dveře vlevo).

S sebou:

- přezůvky
- svačinu, pití
- klíče od šatní skříňky (kladku - do dvojice)
- psací potřeby a papír

Osobnostní a etická výchova: 1x 544

Rodinná výchova: 1x 524

Výchova k občanství: 1x 424

Zápisník (malý notýsek nebo diář)

Obaly na sešity a učebnice

Vybavení penálu:

malé pravítko, tužky č. 1, 2, 3, guma, psací potřeby, pastelky, ořezávátko, tuhé lepidlo (tyčinka), zvýrazňovače (ne fixy)

Seznam potřeb na výtvarnou výchovu (stačí přinést do 7. 9.):

• Všechny věci, prosím, označit jménem a uložit do uzavíratelného kufříku nebo plastového boxu

Pracovní oděv – zástěra, staré triko…

Igelitový ubrus na lavici

Nůžky + 1 nůžky z manikúry

Lepidlo – Kores, Herkules, klovatina

Černá tuš

Redispero – násadka + 3 různé síly hrotu nasouvacího perka (2mm) – vyzkoušet nasadit perko v obchodě (často je nefunkční násadka)

Křídové pastely – minimálně (12 barev)

Giocondy – mastné pastely (minimálně 12 barev)

Voskovky (minimálně 12 barev)

Vodové barvy (anilínové)

Kelímek na vodu (UH)

(Houbička na nádobí, špejle se špičkou 5ks, tyčinky do uší 5 ks, odličovací tampony 10ks)